Ketua lama sangat ketat dengan Lin Wanwan, Ketua Muda Yunlu Abode. Ketegasan ini telah menyebabkan Lin Wanwan mengalami masalah besar dengan lelaki dan akibatnya, dia enggan berkahwin. Bapa saudaranya bersekongkol dengan Song Jingyu dari Canglan Abode, yang mengakibatkan Yunlu Abode berada di ambang kehancuran. Dalam cubaan untuk menyelamatkan rakyatnya, Lin Wanwan membuka kotak misteri yang ditinggalkan oleh Ketua lama. Untuk kejutannya, dia mendapati dirinya berpindah ke rumah Tang Zheyuan, seorang peguam yang berjaya pada tahun 2022. Namun, Lin Wanwan dengan tidak sengaja mengunci bukti penting dalam peti besi Tang. Kedua-duanya didorong oleh motif peribadi masing-masing, kedua individu dari zaman yang berbeza ini terpaksa tinggal bersama. Pada awalnya, mereka secara berhati-hati memanfaatkan kehadiran satu sama lain, tetapi perasaan mereka berubah menjadi cinta yang tulen. Semakin mendalam hubungan mereka, Lin Wanwan bertemu dengan Song Jingyu, yang juga telah melakukan perjalanan melalui masa ke dunia ini. Lin Wanwan mendapati kemungkinan untuk kembali ke masanya, tetapi dia bergelut dengan keputusan yang sukar.