NOUR
Pegawai polis berani James menyiasat satu kes lama yang belum terungkai dan bertemu dengan ketua polis misteri, Ken. Takdir mereka turut terikat oleh satu kuasa yang tidak diketahui.
Pada masa yang sama, pakar forensik Jirat dan pembantunya, Chita, semakin rapat ketika menyiasat kes-kes berbahaya bersama. Mereka berganding bahu merungkai kebenaran di antara hidup dan mati.
Semakin siasatan mendalam, mereka mendapati kes pembakaran itu berkait dengan sumpahan yang diwarisi selama beberapa generasi. Apabila kebenaran akhirnya terbongkar, di bawah cahaya bulan merah, cinta dan kebencian, keadilan dan rasuah bakal menerima penghakiman terakhir.