The story revolves around Gu Sheng, a music-loving senior college student who perseveres in pursuing her dreams while silently maintaining another hidden identity as a low-profile figure in the traditional music circle known as "Sheng Sheng Man". She yearns for an opportunity to collaborate with her crush, a renowned figure in the voice-acting community called "Qiang Qing Ci". By a stroke of serendipity, she crosses paths with Mo Qingcheng, who is actually "Qiang Qing Ci", during an event. With the help of Gu's best friend, their distance gradually closes. Subsequently, Mo Qingcheng uses delectable cuisine and his captivating voice, slowly initiating a plan to win her heart. By the time Gu Sheng realizes it, she has already fallen into the sweet trap set by Mo Qingcheng.