Xue Wanei, who pursues free love, is not accepted by her family and is misled and used by her older sister. After a phoenix-like rebirth, she matches wits with her enemies and struggles against feudal and pedantic rites. After countless twists and turns, she regains her lost love and successfully takes back everything that belongs to her, welcoming a new life.