Liu Xia, a psychological counselor, uses her knowledge of psychology to guide a man who is attempting to jump off a building, successfully rescuing him, which is the impetus for her to establish her own studio to help more people. And Qi Lianshan, a screenwriter focusing on adapting his psychological mystery novel into a drama script, witnesses the whole scene and invites Liu Xia to give some professional advises to his script. And the two gradually come into contact and work together. Liu Xia also collaborates with Shen Qin to develop an AI psychological testing system, which is applied to children and community welfare. Liu Xia and Qi Lianshan jointly devote themselves to the cause of mental health public welfare, using their professional knowledge and skills to help those in need, and gradually grow closer in their cooperation, ultimately ending up together.