Zhuang Li, after giving birth to the emperor's son, is framed by Consort Li and Concubine Rong, leading to the child's demise. Pretending to be insane, she hones her skills and regains favor, gradually exposing her enemies' schemes and ensuring their punishment. Upon discovering the empress as the true culprit, she cleverly retaliates, leading to the empress's downfall. Zhuang Li ultimately becomes the empress dowager, guiding her young son to ascend the throne.