Dalam dunia gelap penuh pengkhianatan era Republik Shanghai, para perisik komunis menjadi obor manusia — menyala demi menembusi kegelapan. Apabila ejen bawah tanah Xiao Ke mewarisi kerongsang berkod daripada rakan seperjuangan yang gugur, “Sparrow”, pengkhianatan menjerumuskannya ke dalam permainan maut kucing dan tikus. Dengan vigilante pelarian Liu Yunshan sebagai pelindung yang tak disangka, mereka menyusuri pasaran gelap dengan melodi qin berkod, menewaskan ejen berganda di lokasi pemindahan tipu muslihat, dan berdepan pengkhianatan berbisa yang terselindung di sebalik persahabatan. Setiap langkah dalam pertaruhan nyawa ini mendedahkan garis halus antara pengorbanan dan penyelamatan, di mana kerongsang itu tidak sekadar menyimpan rahsia, tetapi jiwa sebenar sebuah revolusi yang ditempa dengan darah dan keberanian.