I'm Calling Off the Engagement with the Male Lead
Ye-eun, penulis novel romantik yang tidak popular bertajuk "Cinderella's Love Method," tiba-tiba tersedot masuk ke dalam ceritanya sendiri sebagai watak antagonis, Kang Hwan-hee—seorang wanita jahat yang akhirnya menemui ajal yang tragis. Kejadian itu berlaku tepat ketika dia memuat naik bab terakhir novelnya.
Namun, disebabkan kontrak pra-perkahwinan, pembatalan hubungan dengan Kumpulan Kangho (keluarga Lee Ho-won) akan menyebabkan dia dikenakan penalti sebanyak 50 bilion won. Jika dia meneruskan perkahwinan, hidupnya akan hancur seperti yang tertulis dalam novel, tetapi dia juga tidak mampu membayar denda yang sebegitu besar.