Wu Yu and Tan Jiao encountered on a voyage and fell in love at first sight. After the voyage, they both had memory loss to some extent. Wu lost the memory of a few days after the travel, while Tan Jiao lost the memory of nearly one year and a half. Wu was an all-around top student with a bright future, but his life dramatically changed after the travel. His only family, his mother and sister, were murdered. To find out the murderer, he gave up his future but worked as an auto mechanic. Later, Tan reunited with him while repairing the car. Afterward, they time traveled once every half month.