The Love Equations
Zhou Xiao is a university literature student, who indulges herself with mysteries and criminal novels. She publishes her own online novel, starting to seek for more medical examiner inspiration when she gets enrolled into the same college as Zhao Fanzhou. Zhao Fanzhou is a cold guy from the forensic science department whom nobody expects to fall in love. However, it changes when he meet Zhou Xiao who always happens to be in some sort of troubles. He starts to help her form her own club, and often appears beside her with reasons to make her be following his pace. This drama tells their sailing round and round circles of love story.