During the Republican era, bone-inspection master, Mr. Cao, and his apprentice Zheng Yu are summoned to the Wang family estate to perform a ritual examination, only to find themselves framed and ensnared in a bloody, baffling murder case. Fighting to clear their names and seek justice, master and apprentice embark on a path of retribution. What they uncover is a heart-wrenching tragedy, born of a cruel and unforgiving era.