A string of bizarre deaths rocks the Lin Mansion. Madam Lin, a maid, and others are found dead. Each scene is marked by a mysterious scarlet opera robe. Rumors of a "curse from the costume" spread like wildfire. Detective Huang Jinrong, joined by forensic experts Li Chuncheng and Duan Qingqing, digs into the case. They unravel not only the injustice suffered by Bai Mei, the woman behind the robe, but also the Lin family's hidden affairs, corruption, and a long-buried truth of revenge.