Luo Wanwan, the outspoken "chivalrous woman" and daughter of the Director of Ministry of Rites, was involved in a murder case on the way to escape from marriage. She and her husband Li Yichen, young minister of Dali Temple, became a pair of "enemies" without knowing each other. In order to find out the truth, she disguised herself as a man into Dali Temple and became Li's assistant. Together, they fought crime, solved crimes, upheld justice, and developed an ironic romance.