Orphaned in the chaos of the Republican era, Laifu survives a "fox spirit massacre" and hones his mystical skills in a derelict temple, becoming a wandering mystic. A decade later, his quest for vengeance begins with the "Weasel Immortal Wedding" case, entangling him with the enigmatic Miss Bai and her wealthy family's intrigues. As bizarre cases plague Harbin, Laifu joins forces with the resolute Inspector Gu to investigate. A shocking revelation at the Bai family reunion exposes the true mastermind behind the “grey immortal” possession. The very traitor murdered his master! Together, they dismantle the Bai family’s sinister fortune-altering array and uncover a traitorous scheme involving a troupe leader colluding with the Japanese. Justice is served, but Laifu forsakes his newfound wealth for a life on the road. Both the willful Miss Bai and the spirited Inspector Gu choose to accompany him, transforming the Five Immortals Conspiracy into a tale of chivalry, where the end of one blood feud marks the beginning of new bonds...