The story follows an ordinary yet epic love journey of two 1980s-born individuals in Beijing. Talented Zhou Shui and loyal Daji fall in love, dreaming of a better future in their cramped rental and finding joy amid hardships. 18 years later, their story is discovered by two 2000s-born youths, who become observers and commentators of this romance. The intersection and intertwining of two generations spark reflections and retrospection on love.