Gu Zeyi, putera duyung, secara tidak sengaja ditangkap oleh wanita manusia Lu Miaomiao. Gu Zeyi memulakan perjalanan panjang "mengejar manik", dan tiga abangnya membuat banyak jenaka untuk membantu abang sulung mendapatkan kembali manik itu.