The story follows the mysterious martial arts master Yan Shao who saves Rong Shukuang, a female swordsman who has lost her memory after being framed by Ghost Valley Sect. He escorts her back to the Yuchi Manor... Unbeknownst to them, the manor is fraught with hidden agendas, and the martial world is riddled with conspiracies and ceaseless disputes among various sects. The two are forced to become entangled in the treacherous struggles of the martial world, joining hands to punish evil and confront the menacing Ghost Valley Sect. However, the mysteries of both their pasts and the present await them to be unveiled...