Deng Yan accidentally disrupts a police operation while rescuing a trafficked girl and becomes the new anti-trafficking office director. Chang Rui, a former undercover detective, is initially unhappy with her lack of experience. However, Deng Yan proves her abilities and earns his respect. Despite personal challenges, Chang Rui reaffirms his commitment to combating human trafficking. Driven by the disappearance of a childhood friend, Deng Yan uses new technology to solve old cases. As she uncovers a large trafficking network, she feels increasing responsibility. Despite facing dangers and crises, she persists in seeking the truth. After clearing her name, she leads her team against the trafficking ring's powerful forces.