Love Story in the 1970s
Set in the 1970s, Fei Ni, an ambitious textile factory worker, dreams of changing her fate through education. Her middle school classmate, Fang Muyang, becomes a local hero after being injured while saving someone. Hoping to gain merit and be recommended for university, Fei Ni volunteers to care for him,but her hopes are repeatedly dashed. As life pressures mount, she proposes a fake marriage to Fang Muyang to secure housing for her brother's wedding. After many challenges, the two finally get a place and become a couple sharing a bunk bed. Through hardship and perseverance, their bond deepens into genuine affection. Eventually, Fei Ni is admitted to university, and Fang Muyang fulfills his dream of becoming a painter. Together, they step into a life filled with warmth, love, and hope for the future.