Mai Tian, the sole survivor of the fallen Shen family, saves the life of Crown Prince Jinchuan, who is gravely wounded and has lost his memory. To evade an imperial marriage decree, she seizes the chance to enter into a marriage of convenience with him. What begins as a contractual union unexpectedly blossoms into genuine love and deep attachment. Ultimately, joining forces, they unravel a colossal imperial examination fraud and succeed in clearing the Shen family's name.