To save the hero in her play, the intelligent and pretty screenwriter travels to the script by accident and meets a shy prince, a vicious rival in love, a scheming contender for the throne, a mischievous emperor who loves to mess up with lovers, a kind empress, a cousin whom she grew up with and an open and modern mother... Will the heroine be able to save the day and get what she wants?