Dunhuang is the intersection of the four civilizations on the Silk Road. This historical background makes Dunhuang scenery full of mixed blood temperament. And this hybrid gene is also permeated in people's three meals a day. Based on the historical records of the murals in the Mogao Grottoes and the documents in the Tibetan Sutra Cave, this film presents the distinctive ingredients and traditional cooking techniques of Dunhuang cuisine.