Ye Sibei's patience, compromise, and avoidance toward her parents' preference for sons over daughters made her husband, Qin Nan, who loved her deeply but was frustrated by her lack of resistance. He is unable to endure it any longer, leading him to file for divorce. However, at this moment, Ye Sibei faces an assault, plunging her into despair. Upon learning the truth, Qin Nan resolutely stays by her side, encouraging her to seek justice through legal means. With the intervention of the judicial system, the criminal is imprisoned, and the truth is revealed. Ye Sibei and Qin Nan support each other, resolve their family conflicts, and embark on a new chapter in life.