In the 1980s, Lu Ran, a smart and tenacious female college student, is forcibly "married" by her wicked uncle and aunt to a short, poor, and ugly man who has a daughter and is violent. Believing that her fate should not be determined by others, Lu Ran resolutely elopes. Unexpectedly, during her escape, she coincidentally relies on a tall, handsome, and innocent gentle man, who turns out to be her elopement target?