Wen Yunong, untuk mendedahkan kebenaran di sebalik pembunuhan keluarga Wen, menyusup masuk ke keluarga Qin dengan alasan palsu. Namun, dia secara tidak dijangka berjumpa semula dengan bekas kekasihnya, Qin Kewen, yang dia berpisah tiga tahun lalu. Misi dia menghadapi halangan berulang kali ketika Qin Kewen kembali dengan sumpah untuk balas dendam, bertekad untuk mendedahkan Wen Yunong sebagai penipuan cinta. Walaupun sikap mereka bermusuh, emosi mereka semakin mendalam dengan setiap pertemuan.