The story follows Ling Chuxia, a young girl trapped in a difficult situation, who bravely defies family constraints and societal criticism. She forms a bond with the male lead, Liang Junye, who shares her struggles. Together, they support each other, overcome their life challenges, and join forces to uncover an evil conspiracy by a foreign tribe, ultimately protecting their homeland.