May is a martial artist and Chinese medicine practitioner who resides in a temple in Omei mountain. Under the threat of her lovelorn master, Misery, she decides to seek the help of infamous womanizer, Tiger Hung, who she had helped earlier, in order to experience heartbreak and master the "Heartbroken Sword" technique to defeat her.