Xiao Wuxia, the young lord of Yueluo City, has been living in hiding in Liang Kingdom under the alias Wei Zhao, bearing the shame of being labeled a traitor. His mission is to uncover the truth behind his family’s downfall and capture the sole survivor of Prince Qi’s case. However, his plans are derailed by the unexpected arrival of Jiang Ci. Pei Yan takes the injured Jiang Ci into his home, aiming to discover who’s behind the disruption. As they spend time together, Jiang Ci’s innocence and Wei Zhao’s tragic past and sense of national duty spark mutual affection. In the end, Wei Zhao, Jiang Ci, and Pei Yan set aside their personal grievances to unite against the Liang Emperor, achieving their goal of protecting Yueluo City and establishing a just world.