Xiao Yan dianggap sebagai artis bela diri muda yang berbakat. Ibunya meninggal duna ketika dia berumur sembilan tahun, tetapi bapanya jarang menyebutnya. Xiao Yan menganggap cincin yang ditinggalkan ibunya sebagai harta karun dan tidak pernah pergi ke mana-mana tanpanya. Kung fu Xiao Yan tidak bertambah bank sehingga dia berumur lima belas tahun, dan keluarga tunangnya datang untuk membatalkan pertunangan mereka, membuatkan Xiao mengalami kehinaan yang besar. Pada suatu hari, Yao Lao, pemilik cincin itu, dikejutkan oleh Xiao Yan secara tidak sengaja. Dengan bantuan Yao Lao, Xiao Yan mencapai kemajuan yang menakjubkan dalam seni mempertahankan diri dan mengetahui siapa yang membunuh ibunya. Kemudian, Xiao Yan pergi ke Akademi Jia Nan untuk belajar dan berkawan dengan rakan sebaya dan mentornya. Suatu hari Xiao Yan berada di bawah perbicaraan khas, dia telah dibingkai. Dia hampir tidak dapat melarikan diri daripada kematian, Xiao Yan mendapati keluarganya juga telah musnah. Untuk membalas dendam kematian ibunya dan mengekalkan keadilan di Benua Dou Qi, Xiao Yan memutuskan untuk mencabar musuh ganasnya seorang diri. Akhirnya, dia bekerjasama dengan heroin Xiao Xuner dan mengalahkan musuh yang kuat bersama dengannya.