The Journey of Legend (English Ver.)
Xiao Mingming, seorang lelaki yang pernah meminati novel seni bela diri tetapi minatnya telah pudar oleh realiti kehidupan. Dia mengalami dunia seni bela diri melalui perspektif watak utama dalam novel, Xiao Qiushui. Bermula sebagai seorang pendekar muda yang impulsif dan kurang berkemahiran, dia akhirnya matang menjadi seorang pahlawan yang mementingkan kesetiaan dan mempertahankan keluarga serta negaranya. Selepas perjalanan ini, Xiao Mingming terus menulis di waktu lapangnya, menggunakan novelnya untuk menyampaikan kepercayaan bahawa kebenaran dan keadilan dapat menyatukan orang ramai.