This show tells a story about Cui Shiyi (Bai Lu), the crown princess-to-be who was sent to the mansion to be a protégé by her elders. Cui Shiyi fell in love, without knowing it, with the Jr. Nanchen King, Zhou Shengchen (Ren Jialun) during her stay. Their relationship soon became an intimate one, yet both of them let their affection grow while restrained it with courtesy. Cui Shiyi was later forced to marry to the crown prince and meanwhile, Zhou Shengchen was seriously wounded in an accident when he was leading an army during a war, and sadly died after leaving Cui Shiyi his last words.