Green Meadows
Grass Fills the Horizon is a film based on the true story of Zhang Yugun, a national role model, outstanding teacher, and recipient of both the National May Day Labor Medal and the Chinese Youth May Fourth Medal. For over two decades, he has devoted himself to teaching in a remote mountain village, persevering through harsh conditions with unwavering dedication. Through his story, the film celebrates the dreams of rural children and carries the hopes of an entire community. It honors the spirit of Chinese educators and embodies the timeless devotion of teachers, offering a work that is thought-provoking, artistically compelling, and deeply inspiring.