A unicorn pony named Twilight Sparkle is a student of Equestria's ruler, Princess Celestia. Twilight Sparkle is instructed to take time away from her studies and go make some friends. She and her assistant, Spike, become friends with Rainbow Dash, Rarity, Applejack, Fluttershy, and Pinkie Pie. Together, they embark on many adventures in the town of Ponyville, all the while learning more about the magic of friendship.