Hao Shuai's sister died in a fire they shared, so Hao Shuai aspires to be a firefighter when he grows up. Hao Shuai finally took the test after several twists and turns in the fire brigade elite team "flying leopard squadron." Young Hao Shuai because of personal grudges, rescue concept and so on, constantly and captain Lin Yi conflict, openly challenge the authority of the captain. After several rounds of fighting and rescue, Lin Yi found that Hao Shuai not only had extraordinary ability in the fire fighting business, but also his personal heroism was much like his own youth. After a traffic rescue, Hao Shuai inadvertently found that Lin Yi was the firefighter who gave up his sister in the fire. Lin Yi was full of guilt, and he understood why Hao Shuai would rather sacrifice himself than give up the trapped people. In the end, Lin Yi's sacrifice made Hao Shuai understand that the hero's mission is to shoulder heavier responsibilities and more self-sacrifice. He is the one who is the best, the one who leads the way, the one who leads the way.