There once lived a vampire known as Vanitas, hated by his own kind for being born under a blue full moon, as most arise on the night of a crimson one. Afraid and alone, he created the "Book of Vanitas," a cursed grimoire that would one day take his vengeance on all vampires; this is how the story goes at least.