In 1976, Liu Biyun and Jiang Tianhuai, a remarried couple, come back to the city successively after ten years’ departure and move in together with their own kids, facing all kinds of challenges at work and conflicts at home. Step-daughter, Jiang Mei, and her grandmother jointly trigger many family conflicts, however, Liu Biyun never cares but keeps trying to influence Jiang Mei. Jiang Lin and Li Bing are not biological brothers but they help each other in difficulties, which comforts Jiang Tianhuai and Liu Biyun a lot. Their daughter Jiang Xue is hurt in love but pulls through with the care of her family. She gets enrolled in a university and changes her fate through her own efforts after Gaokao is restored. Step-son Jiang Sen gets married in rural areas to Wang Gaifeng, who has totally different living habits from Liu Biyun’s, but Liu Biyun exerts influence on them in her own ways. Jiang Tianhuai loves Liu Biyun with his whole heart and helps her solve every problem in the family. They change every family member with love and guide their kids to follow the road leading to a happy and healthy life. As this couple’s hair turns gray, they have no regrets in their life when recalling the past. Their kids also feel so grateful to have them as their parents.