Xu Qi'an, a graduate of the police academy, enters a strange world where there are Confucians, Taoists, Buddhists, demons, and warlocks. He has just awakened to find himself in prison and is about to be exiled to a frontier town in three days' time, so he is valued by an organization of guardians in order to change his fate and thus becomes a Guardian.