Ketika Qin Muchuan masih remaja, dia bertemu dengan bentuk muda Suzhou dan Hangzhou yang ditularkan dan mula memalukan mereka. Sebagai seorang dewasa, Qin Muchuan bermimpi untuk menyertai teknologi kebakaran, tetapi mengalami kegagalan dan tekanan ekonomi, melalui amalan <dunia fantasi> untuk mendapatkan perbelanjaan hidup dan melarikan diri dari realiti. Suzhou dan Hangzhou telah mencari Qin Muchuan dan mengetuk pintu rumahnya pada suatu hari, tetapi Qin Muchuan tidak ingat siapa Suzhou dan Hangzhou. Tidak lama selepas pertemuan semula singkat kedua-duanya, dunia permainan menjadi realiti, fae menyerang, dan kedua-duanya memulakan perjalanan melarikan diri mereka. Dalam proses itu, emosi mereka berdua semakin hangat, dan rahsia di sebalik mereka beransur-ansur muncul. Kerana persimpangan Suzhou dan Hangzhou, penciptaan bintang yang membawa kepada anti-manusia masa depan dilahirkan lebih awal, dan permainan itu dilancarkan dan dikawal. Pada masa hadapan, Qin Muchuan adalah ketua tentera penentang, kerana penutup pengorbanan Suhang. Suzhou dan Hangzhou menerima tugas untuk menyeberang ke era kontemporari dan meminta untuk melatih Qin Muchuan dan membawanya kembali ke masa depan. Tetapi Suzhou dan Hangzhou tidak sanggup, hanya mahu melindungi Qin Muchuan di era ini. Akhirnya, Suzhou dan Hangzhou mengorbankan diri mereka dan Xingchuang meletupkan diri, dan Qin Muchuan terselamat. Qin Muchuan dapat menyertai mimpi itu kerana dia menyelamatkan Yang Yi, ketua teknologi kebakaran. Untuk membangkitkan Suzhou dan Hangzhou, Qin Muchuan mula mengkaji serpihan Xingchuang.