Selepas Hu Bayi, Wang Kaixuan, dan Shirley Yang melarikan diri dari Gua Hantu Jingjue, mereka secara tidak sengaja terjangkit racun eritema. Untuk bertahan hidup, mereka tidak mempunyai pilihan selain memulakan perjalanan untuk mencari Manik Muchen. Hu dan Pang bergelut untuk hidup di Asia Tenggara, tetapi dengan tidak dijangka, Wang Kaixuan secara tidak sengaja mencetuskan kemarahan kumpulan Scott. Hu Bayi dan Shirley Yang terpaksa pergi menyelamatkan Wang Kaixuan.