Hold a Court Now
Hakim muda Shen Xiezhi berganding dengan peguam Qin Rui, bersama rakan sekerja seperti Shu Jing, Hu Aixi dan Chen Xianghui, turun ke peringkat akar umbi untuk membantu masyarakat. Mereka menyelesaikan pelbagai isu seperti konflik ibu bapa dan anak, serta masalah perkahwinan. Dalam setiap kes, mereka berpegang pada prinsip “undang-undang tegas, manusia berperasaan”, sambil mengekalkan misi dan kepercayaan terhadap keadilan.