Lautan yang tak terhingga, kapal pesiar mewah, ramai orang berpesta di perayaan Karnival, malam yang kelihatan sangat tenang dan biasa sebenarnya di bawah arus, Di sebuah bilik yang sederhana di kapal pesiar, makmal yang tegang, operasi tanpa henti peralatan, konspirasi yang mengejutkan sedang di pentas, Dr. Biologi Fan Jingya memimpin pembantu-pembantunya untuk memerhatikan data eksperimen dengan teliti, Eksperimen ini melibatkan kehidupan seluruh kapal pesiar, eksperimen ini mengenai spesies baru, eksperimen ini mengenai sama ada dia dapat menyelamatkan anak lelakinya yang tak dapat diubati, dan akhirnya, di bawah tipu daya Bos Chen, bab baru lord laut yang baru, iaitu seekor jerung, dicipta. Monster haus darah membuka buruannya di kapal pesiar, pertarungan royale hidup yang tidak dikenali bermula, Fan Jingya, bekas kekasihnya Lu Fei, anak lelakinya Xiaolong, pasukan laut, dan orang lain bagaimana bertahan dengan putus asa, keadaan tanpa harapan ke mana mereka akan pergi!