It tells the story of a female chef named AnNing who can see the memory of others helps her boss Long Haoqian who lost the memory for one year to find his memory. In the process, the two people who hate each other have a series of hilarious stories and they gradually re-recognize each other and discover the flashing point on each other, and finally break the shackles of identity and fall in love with each other.