A flower ties both Shi Ying and Zhu Yan, the aloof Crown Prince of the State of Kongsang and the warm Princess of the Crimson Clan, to a harbinger of a fateful love. But they become master and disciple for three years by mistake. As a grim star sign looms over Kongsang, Shi Ying seals Zhi Yuan, the merfolk companion of Zhu Yan, because he mistakes the latter for the Sea Emperor. In a twist of fate, Zhu Yan stabs the Jade Bone into Shi Ying, unaware of fulfilling the harbinger. Their destiny, however, has changed since the day it's noticed...