Migo's parents are the cemetery keeper, father left, mother to take care of nursing brother, valet on the tomb of the work fell on Migo. Because the total for people to go to the grave, rice fruit has become the object of ridicule students. To go to the grave disgust spread the rice fruit to the father's thoughts, so the father sent the lamb snow became the rice fruit baby.
A sheep when rice fruit holding snow fell asleep, wake up after the snow disappeared. Rice fruit to find out is the city to sell mutton horse stole the snow, bent on looking for snow rice fruit alone set foot on the road to the city "looking for snow." Along the way, Migo met all kinds of people, and from them, Migo got a lot of new experiences... .
After some twists and turns, Migo got a sheepskin in the meat stall of Martha, and the sheepskin awakened the memory of Migo's father in the body. . .