Li Xiaoyao, a young inn attendant who dreams of becoming a great hero, accidentally meets Zhao Ling'er, a descendant of the goddess Nuwa. Together, they embark on a quest to find the Water Spiritual Bead, which can end the drought plaguing the land. Along the way, they befriend the bickering partner Lin Yueru and the scholarly Liu Jinyuan, among other like-minded companions. They face numerous dangers in their search for the spiritual bead and ultimately thwart the cataclysmic scheme of the Moon Worship Sect's leader, who aims to destroy the world.