After the final match of the Continental Advanced Soul Master Academy Elite Tournament, Tang San and his friends reluctantly bid each other farewell, promising to reunite in five years. They then set off on their separate life journeys. Tang San followed his father, Tang Hao, to a secluded valley for special training to further enhance his abilities. With Tang Hao's guidance, Tang San not only gained more experience but also grew more composed, allowing him to face greater challenges with maturity. Meanwhile, Dai Mubai and Zhu Zhuqing earned their families' recognition and became the Crown Prince and Princess-to-be of Star Luo. Xiao Ao and Ning Rongrong began rigorous training to increase their strength, and Ma Hongjun set out on a journey of learning to broaden his horizons.
During this time, Bibi Dong from the Spirit Hall secretly plotted to dominate the Douluo Continent by sweeping away the major sects. In response, Tang San gathered his friends to establish the Tang Sect, committed to the pursuit of justice and determined to shoulder the heavy responsibility. They bravely ventured and growing together into indomitable warriors.