Two years have passed since the final battle and peace has been restored around the globe. However, things don't stay quiet for long when monsters once again begin to appear on Earth. At the same time, a series of mysterious break-ins take place at super ancient ruins around the world. Expert team GUTS-Select, led by a new captain, prepares the squad to launch an investigation. Little do they know, it is the beginning of a fierce battle with the fate of the universe in the balance.