Forensic Files
Take one classic case as the carrier, narrates the process of case detection from the perspective of forensic medicine, and closely combines criminal science and technology with criminal investigation. For example, the concept of time of death, "forensic secret files" will be a detailed introduction to the time of death. The forensic doctor can accurately calculate the time of death of the deceased, and then provide a reliable basis for criminal investigators. In addition to the "time of death," there are how to determine the "identity of the dead," how to find the murderer through a drop of dried blood, and so on. While cracking the case, the program also conveys the professionalism of forensic medicine "speaking for the dead and seeking rights for the living."