Meng Wanqing, the second one, and Tao Shuna were perfect mother and daughter, but the two accidentally discovered each other's secret. The process of rediscovering each other is also that of rediscovering oneself. The two finally understood that the perfect mother-daughter relationship was not to cover up the shortcomings but to support each other; The third one, Meng Yian, is the most like Qiao Haiyun, strong and independent. Not wanting to be a strong woman like her mother, but by chance, Meng Yian took the same path as her mother. The difficulty of balancing her career and family led her to understand her mother. The three generations of women in the Meng family were like a flock of birds. Although they watched each other from the distance, they supported each other and coexisted.