After visiting an exhibition inspired by the "Classic of Mountains and Seas," author Nie Xi pens an urban fantasy novel brimming with Eastern aesthetics. It follows the unlikely bond between Nie Jiuluo, the wild blade of the covert folk organization "Nanshan Hunters," and Yan Tuo, a righteous man who has endured years of humiliation. From initial clashes to life-saving collaborations, they develop mutual trust and affection, joining forces to battle the sinister "Dixiao" and protect love and peace, ultimately finding their way to each other.